• Kiirehdi varaamaan influessarokotusaika tai tarkista, miten saat rokotuksen ilman ajanvarausta Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Artikkelit » Asiakkaalle » Sähköinen lasku on helppo ottaa käyttöön myös Etelä-Karjalan hyvinvointialueen asiakasmaksuissa 
Lähikuva viininpunaiseen collegepuseroon pukeutuneesta miehestä, josta ei näy kuin rintakehä ja hieman parrakasta leukaa. Mies pitää valkoista paperinippua käsissään.

Sähköinen lasku on helppo ottaa käyttöön myös Etelä-Karjalan hyvinvointialueen asiakasmaksuissa 

, ,

Saitko hyvinvointialueelta paperisen laskun, mutta haluatkin sen jatkossa sähköisenä? 

Voit itse määrittää laskun vastaanottamistavan. Sähköisen laskun vastaanottotapa voi olla e-lasku, suoramaksu tai OmaPosti. Mikäli et ole valinnut sähköistä vastaanottotapaa, saat laskun paperisena.  

Hyvinvointialueen laskut kannattaa tilata omassa verkkopankissa e-laskuna. Laskujen lähettäjäksi valitaan Etelä-Karjalan hyvinvointialue. Apua e-laskun käyttöönottoon saat omasta pankistasi.  

Suoramaksusopimuksen voit tehdä pankissa. Voit vastaanottaa laskuja myös OmaPostiin. Asetuksista kannattaa valita, että laskut tulevat vain sähköisesti. Näin vähennät kotiin kertyvän paperin määrää. Laskut voi myös maksaa suoraan OmaPostissa.  

Etelä-Karjalan hyvinvointialueen myyntilaskutuspalvelut tuottaa Meidän IT ja talous Oy. Laskuja muodostuu erilaisista hyvinvointialueen palveluista mm. terveyskeskus- ja päivystyspalveluista, kotihoidosta, hammashuollosta sekä asumis- ja ateriapalveluista. Laskuja asiakasmaksuista lähetetään keskimäärin 34 000 kappaletta kuukaudessa. 

Laskuihin liittyvät kysymykset voit tehdä laskutuspalveluita hoitavaan Meidän IT ja talous Oy:hyn puhelimitse 013 339 0750 tai sähköpostilla [email protected]. Laskun oikaisuvaatimukset tulee toimittaa kirjallisena Etelä-Karjalan hyvinvointialueen kirjaamoon. Ohjeet löydät laskulta. 

Customer service