Osa Etelä-Karjalan hyvinvointialueen asiakkaista ei välttämättä näe uusimpia tietojaan Kanta-palvelusta teknisen häiriön vuoksi. Viivästyneet tiedonsiirrot saadaan tehtyä viikon aikana.
Potilastietojen siirtyminen Kanta-palveluihin (www.kanta.fi) on joidenkin Etelä-Karjalan hyvinvointialueen (Ekhva) asiakkaiden osalta viivästynyt.
Asiakas- ja potilastietojärjestelmän päivityksen jälkeen on havaittu, että joidenkin potilaiden lääkäri- ja hoitajakäyntien tiedot eivät ole siirtyneet Etelä-Karjalan hyvinvointialueelta Kanta-palveluihin. Ekhva ja järjestelmätoimittaja selvittävät parhaillaan miten laajasta häiriöstä on kyse.
-Korjaustoimenpiteisiin on ryhdytty, kun tietojen siirtymiseen liittyvä ongelma tuli ilmi. Puuttuvat tiedot siirretään mahdollisimman nopeasti Kantaan. Siirrot saadaan tehtyä tämän viikon aikana, tietoturvapäällikkö Tero Pitkänen sanoo ja kiittää asiakkaita kärsivällisyydestä.
Mikäli asiakkaalla on tarve saada siirto-ongelman vuoksi viivästyneet tietonsa Kantaan näkyville jo tällä viikolla, kannattaa olla yhteydessä sairauskertomusarkistoon (p. 044 791 5480 arkisin ma-to 08-15 ja pe 08-14).
Lisätietoja medialle:
Tietoturvapäällikkö Tero Pitkänen, p. 0406486649, [email protected]