• Ajanvaraus influenssa- ja koronarokotuksiin ensisijaisesti eAsioinnin kautta – varaa aika nyt Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Artikkelit » Mediatiedotteet » Asiakasohjaaja antaa ensineuvon sosiaali- ja terveyspalveluihin ja auttaa Kelan etuuksien hakemisessa

Asiakasohjaaja antaa ensineuvon sosiaali- ja terveyspalveluihin ja auttaa Kelan etuuksien hakemisessa

, , ,

Etelä-Karjalan hyvinvointialueella työskentelee asiakasohjaajia, jotka neuvovat asiakkaita osalla hyvinvointiasemistamme, myös ilman ajanvarausta. Asiakasohjaajien palveluajat löytyvät nettisivulta ekhva.fi/hyvinvointiasemat/ .

Teija Kainulainen on toiminut Parikkalassa asiakasohjaajana vuodesta 2016 lähtien. Teija kiittää vaivatonta ja lämmintä yhteishenkeä, joka auttaa tekemään hyvää yhteistyötä kunnan hyvinvointikoordinaattorin ja tiivistä yhteistyötä oman tiiminsä kanssa hyvinvointiasemalla.  

− Yhteistyö on helppoa koko hyvinvointiaseman henkilöstön kanssa – ollaan hyvä tiimi kokonaisuutenaan täällä Parikkalassa.

Palvelupisteessä käy kaikenikäisiä asiakkaita ja neuvottavia asioita on laidasta laitaan. Asiakasohjaaja antaa ensineuvon ja ohjaa eteenpäin palveluihin ja oikealle ammattilaiselle.

Teija neuvoo asiakkaita esimerkiksi Kelan tukiin liittyen ja auttaa tarvittaessa hakemusten täyttämisessä. Isompiin asioihin otetaan erillinen aika, jotta on rauha käydä asiaa asiakkaan kanssa läpi.

Ihminen otetaan vastaan sellaisena kuin on, tässä annetaan hyvin matalan kynnyksen neuvontaa. On kyseessä sitten terveys- tai sosiaalipuolen asia, hyvinvointialueen tai Kelan palvelu – asiakas saa minulta ensineuvon.

Teija Kainulainen

Niin sanotut Kelan asiointipistepäivät ovat Parikkalassa maanantaina ja tiistaina ilman ajanvarausta kello 9–12 välillä. Keskiviikkoisin asiakasohjaaja palvelee ajanvarausasiakkaita.

Missä asioissa asiakasohjaajalta saa apua?

Asiakasohjaaja neuvoo ja auttaa esimerkiksi toimeentulo-, arjenhallinta- ja hyvinvointiasioissa sekä erilaisiin palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Asiakasohjaaja auttaa myös erilaisten etuuksien hakemisessa.

Asiakasohjaaja ei kuitenkaan varaa asiakkaalle aikoja lääkärille tai hoitajalle, eikä anna laboratoriotuloksia.

Miten asiakasohjaajan luo löytää?

Etelä-Karjalan alueen hyvinvointiasemilla toimivien asiakasohjaajien palveluajat löytyvät nettisivulta ekhva.fi/hyvinvointiasemat/

Parikkalan hyvinvointiasemalla katossa lukee ”Palveluohjaaja”. Myös Kelan asiointipisteen kyltit ohjaavat asiakasohjaajan luo.

Lisätietoja:

Tarja Viitikko, erityisasiantuntija, puh. 040 139 0270, [email protected]

Customer service