• Ajanvaraus influenssa- ja koronarokotuksiin ensisijaisesti eAsioinnin kautta – varaa aika nyt Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Artikkelit » Mediatiedotteet » Etelä-Karjalan hyvinvointialue valitsi BeeHealthyn digitaalisen asiointialustan kumppaniksi

Etelä-Karjalan hyvinvointialue valitsi BeeHealthyn digitaalisen asiointialustan kumppaniksi

, ,

Uusi digitaalinen asiointialusta avautuu käyttäjille Etelä-Karjalassa huhtikuussa 2025.

Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Kymenlaakson hyvinvointialue ja Kaiku24 ovat tehneet yhteishankinnan uudesta digitaalisesta asiointialustasta. Alustan toimittaa BeeHealthy Oy. Digitaaliset palvelut asiakkaille tuottavat jatkossakin hyvinvointialueet yhdessä Kaiku24:n kanssa.

Uuden asiointialustan myötä hyvinvointialueiden digitaaliset palvelut löytyvät kootusti yhdestä paikasta. Asiakas voi sovelluksen tai verkkoselaimen kautta ottaa yhteyttä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiseen tai pelastusviranomaiseen. Digitaalisessa asiointipalvelussa voi esimerkiksi varata aikoja, tarkastella omia laboratoriotuloksia ja asioida perheenjäsenen puolesta.

– Uusi digialusta tukee hyvinvointialueiden terveyspalveluiden, sosiaalipalveluiden sekä pelastustoimen palveluiden digitaalista asiointia. Uuteen asiointipalveluun siirretään olemassa olevat digipalvelut ja otamme käyttöön myös uusia palveluita, Kymenlaakson hyvinvointialueen digitaalisen asioinnin ja palvelujen hankepäällikkö Sirpa Mäntynen kertoo.

– Digitaaliset palvelut ovat olennainen osa hyvinvointialueiden palvelukokonaisuutta. Digialusta mahdollistaa asukkaille helposti saavutettavan ja asiakaslähtöisen palvelukanavan, jonka kautta moniin arjen huoliin voidaan vastata tehokkaasti ja oikea-aikaisesti, sanoo kehittämispäällikkö Kaisa Pesonen Etelä-Karjalan hyvinvointialueelta.

Digitaalisen asiointialustan hankinnassa on mukana Kaiku24, joka tuottaa puhelin-, digi- ja etävastaanottopalveluita muun muassa Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan hyvinvointialueilla.
 – Uuden digiasiointialustan myötä pystymme yhdistämään palveluosaamisen ja laadukkaan digiratkaisun. Digialusta helpottaa asiakkaan pääsyä palveluihin ja usein asiakas saa hoitoa jo ensikontaktissa, sanoo Kaiku24:n kehitys- ja asiakkuusjohtaja Tiina Hirvi.

Asukkaat ja ammattilaiset arvioivat sovelluksen käyttökokemusta

Hankinnassa pidettiin tärkeänä, että digitaalisen asiointialustan käyttö kansalaisten ja ammattilaisten näkökulmasta on sujuvaa. Osana asiointialustan hankintaa joukko Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan asukkaita ja ammattilaisia kutsuttiin arvioimaan asiointialustan käytettävyyttä. Käytettävyystestaukset järjestettiin elokuun aikana Kouvolassa, Lappeenrannassa ja etäyhteyksin.

Asiointialustaa kehitetään jatkossa yhdessä hyvinvointialueiden, Kaiku24:n ja BeeHealthyn kanssa.

– Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson hyvinvointialueet sekä Kaiku24 ovat digitaalisen sosiaali- ja terveydenhuollon edelläkävijöitä. Olemme ylpeitä, että pääsemme kehittämään OmaMehiläiseen perustuvaa SuomiSote-digialustaa yhdessä eteenpäin ja odotamme innolla yhteistyötämme, sanoo Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthyn kaupallinen johtaja Sampo Oksanen.


Lisätietoja medialle antavat: 

Etelä-Karjalan hyvinvointialue

Juuso Tamminen, vaikuttavuus- ja tietojohtaja
[email protected]
p. 040 194 7370 

Kaisa Pesonen, kehittämispäällikkö
[email protected]
p. 040 651 3007 

Kymenlaakson hyvinvointialue

Lauri Lehto
[email protected]
p. 

Sirpa Mäntynen, digitaalisen asioinnin ja palvelujen hankepäällikkö
[email protected]
p.

Kaiku24 Oy

Jutta Tikkanen, toimitusjohtaja
[email protected]
p. 050 376 1121 

Tiina Hirvi, kehitys- ja asiakkuusjohtaja
[email protected]
p. 044 223 1555

BeeHealthy Oy

Sampo Oksanen, kaupallinen johtaja
[email protected]
p. 050 590 2750

Customer service