Päivystysasioihin keskittyvä Päivystysavun chat avautuu huomenna 1. lokakuuta Ekhvan verkkosivuilla. Yhteydenottoihin vastaavat sairaanhoitajat, joilta saa apua äkillisiin terveysongelmiin. Chattiin tunnistaudutaan ja se löytyy Ekhvan verkkosivuilta.
Päivystysavun chat avautuu huomenaamuna klo 8.00 Etelä-Karjalan hyvinvointialueen verkkosivuilla. Chat avautuu puhelinpalvelun rinnalle ja palvelee avauduttuaan joka päivä klo 8-20. Chattiin pääsee Ekhvan verkkosivuilta sivun alalaidassa olevasta keltaisesta puhekuplapainikkeesta.
– Chatin kautta asioiminen on nopeaa ja turvallista. Asiakas tunnistautuu palveluun aina joko verkkopankkitunnuksilla, sähköisellä henkilökortilla tai mobiilivarmenteella, kertoo digipalvelujen asiantuntija Kaisa Kangasmäki.
Päivystysavun chatissa asiakkaita palvelevat terveydenhuollon ammattilaiset, jotka arvioivat potilaan tilannetta ja päivystyskäynnin tarpeellisuutta.
– Tavoitteena on, että potilaat saavat palvelua nopeammin ja jouhevammin, päivystyksen esihenkilö Anne Saltiola kertoo.
Jos oireisiin kuitenkin riittää itsehoito, saa ammattilaiselta luotettavat itsehoito-ohjeet.
Chatin myötä hyvinvointialueen digipalvelut laajenevat
Huomenna avautuva chat laajentaa digitaalisen asioinnin mahdollisuuksia hyvinvointialueen terveyspalveluissa. Ekhvalla on ollut jo vuodesta 2022 käytössään neuvolan ja opiskeluterveydenhuollon chat sekä viime vuonna avattu hammashoidon chat.
– Tarkoituksenamme on digipalveluja lisäämällä vahvistaa palvelujemme saatavuutta ja nopeuttaa hoitoon pääsyä, Kangasmäki kertoo.
Lisätietoja
Kaisa Kangasmäki, digipalvelujen asiantuntija, p. 040 684 6182, [email protected]
Päivystysavun Chat
Avautuu 1.10.2024 päivystysavun puhelinpalvelun 116 117 rinnalle
Terveydenhuollon ammattilaiset auttavat äkillisissä terveysongelmissa
Avoinna joka päivä klo 8-20
Chattiin pääsee Ekhvan verkkosivuilta keltaisesta puhekuplapainikkeesta