• Ajanvaraus influenssa- ja koronarokotuksiin ensisijaisesti eAsioinnin kautta – varaa aika nyt Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Artikkelit » Mediatiedotteet » Palvelupolkuja julkaistu sujuvoittamaan asiakaskokemusta 

Palvelupolkuja julkaistu sujuvoittamaan asiakaskokemusta 

, ,

Etelä-Karjalan hyvinvointialueella on aloitettu työstämään asiakkaille ja alueen väestölle suunnattuja palvelupolkuja. Palvelupolkujen tarkoitus on selkeyttää miten palvelutarpeen arviointi, palvelujen vaiheet ja palvelujen kokonaisuus toteutetaan hyvinvointialueellamme.  

Palvelupoluissa on kuvattu yleisimmin toteutuva prosessi. Asiakkaan palvelupolku voi vaihdella jonkin verran hänen yksilöllisten tarpeidensa mukaan. Poluista löytyy myös luotettavaa lisätietoa aiheeseen liittyen. Palvelupolut auttavat hahmottamaan, miten palvelut etenevät ja mitä vaiheita prosessiin kuuluu.

– Kun asiakas tietää palvelupolkunsa vaiheet, hän tietää etukäteen, mitä odottaa ja millaisia vaiheita palvelussa on. Tämä vähentää asiakkaan mahdollista epävarmuutta ja stressiä, kertoo hyvinvointialueen neuvolatoiminnan toimintayksikön esimies Laura Olkkonen.

Kaikki palvelupolkukuvaukset tallennetaan keskitetysti Ekhva:n verkkosivuille ja niitä päivitetään sinne sitä mukaa kun niitä valmistuu. Tällä hetkellä sivustolla on julkaistu seuraavat palvelupolut:

  • mielenterveys- ja päihdehoidon palvelupolku
  • muistiasiakkaan palvelupolku
  • raskaana olevan palvelupolku
  • toisen asteen opiskelijoiden ADHD-palvelupolku
  • neuropsykiatrisesti oireilevan palvelupolku
Lisätietoja:

Heli Inkinen, kehittämisasiantuntija, hoito- ja palveluketjutyön ja palvelupolkujen koordinaattori, p. 044 791 4681, heli.inkinen@ekhva.fi

Customer service