• Etelä-Karjalan keskussairaalan edessä olevalle paikoitusalueelle uudet liikennejärjestelyt Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Artikkelit » Mediatiedotteet » Muutokset palveluissa joulun ja vuodenvaihteen 2024–2025 aikana 
Joulukoristeltu kuusioksa, jossa on punaisia marjaterttuja, käpyjä sekä hopeisia ja punaisia joulupalloja. Taustalla valkoinen puinen pinta, joka tuo esiin jouluisen tunnelman.

Muutokset palveluissa joulun ja vuodenvaihteen 2024–2025 aikana 

, , ,

Etelä-Karjalan hyvinvointialueen hyvinvointiasemien ja terveydenhuollon toiminnassa on vuodenvaihteen aikana muutoksia. Lisäksi Parikkalan röntgen on suljettuna joulusta loppiaiseen.  

Lemin hyvinvointiaseman lääkärin ja hoitajien vastaanottotoiminta, psykiatrinen sairaanhoitaja, neuvola ja HUS Diagnostiikkakeskuksen laboratorio ovat suljettuina 23.12.–29.12.2024. 

Mallu-auto on joulutauolla 16.12.2024—8.1.2025.  

Hammashoitoloista ovat suljettuna Lemin hammashoitola viikot 52 ja 1 sekä Savitaipaleen hammashoitola viikon 52. 

Neuvolapalvelut toimivat supistetusti loma-aikana 23.12.2024–6.1.2025 välisenä aikana. 

HUS Diagnostiikka tiedottaa, että isotooppitutkimuksia ei saa ajalla 23.–29.12.2024. Lisäksi Parikkalan röntgen on suljettu 23.12.2024–6.1.2025 välisen ajan. Honkaharjun röntgen on avoinna arkipäivinä normaalien aukioloaikojen mukaisesti. Huomioittehan, että Honkaharjun röntgenissä ei tehdä hampaiston kuvauksia.   

Puhelinpalvelut, digipalvelut ja chat-palvelu apunasi

Hyvinvointiasemien, neuvolan ja opiskeluterveydenhuollon puhelinpalvelu 05 352 7260 palvelee arkisin klo 7–20, ja laboratorioon 09 4718 6800 arkisin klo 7.30–15.30. 

Verkkosivuiltamme www.ekhva.fi löytyvät ohjeet, miten asioita voi hoitaa sähköisesti.  

Neuvolapalveluiden, opiskeluterveydenhuollon, hammashoidon ja päivystysavun osalta voi asioida myös Chat-palvelun kautta arkisin ma-pe klo 7–20. Chat-palvelu löytyy verkkosivujemme alakulman puhekuplasta. Chatin käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista. 

Kiireelliset ja päivystykselliset asiat

Äkillisesti sairastuessa tulee ottaa aina ensin yhteyttä hoidon tarpeen arviointiin – yhteydenottotapoja on monia – tai hätätilanteessa soittaa 112. Hoidon tarpeen arvioinnissa kartoitetaan potilaan tilanne, määritellään hoidon tarve ja miten kiireellisenä potilaan asiaa lähdetään hoitamaan.    

Hoidontarpeen arviointi ja ajanvaraus tehdään joko puhelimitse ja verkossa  

  • Soita Päivystysapuun 116 117. Päivystysapu palvelee vuorokauden ympäri 24/7.  
  • Käytä Päivystysavun chat–palvelua, joka palvelee joka päivä klo 8–20. Chattiin pääset verkkosivuiltamme www.ekhva.fi  sivun alalaidassa olevasta keltaisesta puhekuplapainikkeesta.    
  • Ota yhteyttä myös Omaolon oirearvion digikanavan kautta, linkki löytyy nettisivuiltamme.   
  • Soita hyvinvointiasemiemme puhelinpalveluun 05 352 7260 (ma–pe 7–20).  

Hoidontarpeen arvioinnin jälkeen asiakas ohjataan kiirevastaanotolle, päivystykseen tai hän saa ajan hyvinvointiasemalle. 

Hammaslääkäripäivystys iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä

Kiireellistä hoitoa koskevat puhelut arkisin klo 16 jälkeen ja viikonloppuisin sekä pyhäpäivinä Päivystysapu 116 117

Hammashoidon virka-ajan ulkopuolinen ilta-, viikonloppu- ja arkipyhäpäivystys toimii ajanvarauksella. Hammaslääkäripäivystys toimii Lappeenrannassa Etelä-Karjalan keskussairaalassa (Valto Käkelän katu 1, 2. krs).

Lisätietoja medialle:

Perusterveydenhuolto:  
Sami Raasakka, ylilääkäri, puh. 040 651 1594, [email protected] 

Suun terveys: 
Jenni Enbuska, palveluesihenkilö, puh. 040 194 4100, [email protected] 

Neuvola:  
Laura Olkkonen, neuvolatoiminnan esihenkilö, puh. 040 7159 476, [email protected]   

Customer service