Etelä-Karjalan hyvinvointialue (Ekhva) ottaa 1.4. alkaen käyttöön Oma Ekhva -sovelluksen, joka kokoaa hyvinvointialueen digitaaliset palvelut helposti käytettäväksi kokonaisuudeksi.
Oma Ekhvan palveluihin kuuluvat chat-kanavat esimerkiksi hoidon tarpeen arviointiin ja sosiaalipalvelujen neuvontaan, viestien ja lomakkeiden lähetys hyvinvointialueen toimintoihin, etävastaanotot sekä palvelu- ja digipolkuja tietyille asiakas- ja potilasryhmille, kuten sydänpotilaille. Palvelun kautta kulkevat huhtikuusta alkaen myös mm. sairaslomatodistukset. Lisäksi Oma Ekhvan kautta voi varata aikoja vastaanotoille.
Sovellusta voivat käyttää vakituisten asukkaiden lisäksi myös vapaa-ajan asukkaat sekä maakunnassa opiskelevat ja matkailevat. Oma Ekhvaa voi käyttää myös Etelä-Karjalan ulkopuolella puolesta-asiointiin, jos henkilö, jonka asioita hoidetaan, asuu Etelä-Karjalassa.
– Oma Ekhva mahdollistaa helposti saavutettavan ja asiakaslähtöisen palvelukanavan, jonka kautta moniin arjen huoliin voidaan vastata tehokkaasti ja oikea-aikaisesti, kertoo Ekhvan kehittämispäällikkö Kaisa Pesonen.
Oma Ekhva on huhtikuusta alkaen ladattavissa mobiilisovelluksena, mutta on myös jokaisen käytettävissä hyvinvointialueen verkkosivuilla. Ekhva tiedottaa sovelluksen käyttöönotosta lisää kevään aikana.
Lisätietoja
Kaisa Pesonen, kehittämispäällikkö p. 040 651 3007, [email protected]
