• Etelä-Karjalan keskussairaalan edessä olevalle paikoitusalueelle uudet liikennejärjestelyt Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Palaute

Palaute

Anna palautetta palveluistamme

Kaikki palaute on meille tärkeää ja auttaa parantamaan palveluitamme oikeaan suuntaan.

Anna asiakaspalautteesi suoraan sille yksikölle, jota palaute koskee. Älä kirjoita palautteen yhteyteen nimiä, henkilötunnuksia tai muita salassa pidettäviä tietoja tietoturvasyistä. Palautelomakkeen kautta ei voi hoitaa henkilökohtaisia hoito- tai asiakassuhteeseen liittyviä asioita.

Palautelomakkeet on jaettu sivulle teemoittain. Jos et löydä sivulta etsimääsi yksikköä tai palvelua, voit jättää meille avoimen palautteen.

Terveys- ja kuntoutuspalvelut

Päivystysapu 116 117, yhteispäivystys, kiirevastaanotot, poliklinikat, osastot, vuodeosastot, kuntoutusosastot, ensihoito, hyvinvointiasemat, hammashoitolat, fysio- ja toimintaterapia, apuvälinelainaamot sekä muut terveys- ja kuntoutuspalvelut.

Vihreähiuksinen sosiaalityöntekijä keskustelee pöydän ääressä istuvan asiakkaan kanssa.
Palvelut työikäisille

Mielenterveys- ja päihdepalvelut, toiminnallinen kuntoutus, kuntouttavat asumispalvelut, sosiaalipalvelut, toimeentulotuki, Etelä-Karjalan Työvoiman palvelukeskukset, Toimari toimintakeskukset sekä työpajat.

Neuvolassa hymyilevä hoitaja ja hymyilevä leikki-ikäinen lapsi katsovat yhdessä pöydälle rakennettua palikkarakennelmaa. Kuvassa on pastellinen värimaailma.
Palvelut lapsille, nuorille, perheille ja opiskelijoille

Lasten- ja nuorten mielenterveyspalvelut, lasten ja nuorten talojen neuvonta ja palveluohjaus, kehitykselliset palvelut, lapsiperheiden sosiaalityö, tukisuhdetoiminta ja
lapsiperheiden kotipalvelu, lastenvalvojat, lastensuojelun palvelut, sosiaali- ja kriisipäivystys sekä turvakoti, neuvolapalvelut, koululaisten ja toisen asteen opiskelijoiden palvelut.

Palvelut iäkkäille ja hoivapalveluita tarvitseville

Iäkkäiden palveluohjaus ja palveluneuvonta, kotihoidon palvelut, iäkkäiden asumisyksiköt, iäkkäiden sosiaalityö, omaishoito ja perhehoito.

Vammaispalvelut

Vammaisten sosiaalityö, henkilökohtainen apu, asunnon muutostyöt, vaikeavammaisten matkat, tuettu asuminen, vammaispalvelujen perhehoito, palveluasuminen ja ympärivuorokautinen palveluasuminen, vammaisten tuettu työllistäminen ja muut vammaispalvelut.

Digitaaliset palvelut

Muun muassa eAsiointi, Omaolo, chat, sähköinen ajanvaraus, etävastaanotot.

Pelastustoimi

Palaute pelastustoimen toiminnasta, kuten palotarkastus ja valvonta, pelastustoiminta.

Anna ensihoitoon liittyvä palautteesi ylempää tältä sivulta löytyvän Terveys- ja kuntoutuspalvelut -kohdan palaute-linkistä.

Laboratorio- ja röntgenpalvelut

Jos haluat antaa palautetta laboratorio- tai kuvantamis- ja röntgenpalveluista siirry HUSin palautelomakkeelle.

Etkö löytänyt etsimääsi? Jätä meille avoin palaute.

Muistutus ja kantelu

Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaana sinulla on oikeus tehdä kirjallinen muistutus tai kantelu, jos olet tyytymätön palveluun, hoitoon tai kohteluun. Jos olet tyytymätön omaasi tai läheisesi hoitoon ja haluat viedä asiaa eteenpäin, noudata alla olevaa toimintaohjeen järjestystä.

Vaaratapahtumailmoitus

Jos epäilet, että asiakas- tai potilasturvallisuus on vaarantunut, tee vaaratapahtumailmoitus.

Palaute verkkosivujen toimivuudesta ja saavutettavuudesta

Tällä lomakkeella voit jättää palautetta vain Etelä-Karjalan hyvinvointialueen verkkosivujen toiminnasta. Palaute ohjautuu Etelä-Karjalan hyvinvointialueen viestintään.

Osallistu ja kehitä kanssamme

Asiakasosallisuudessa asiakkailla on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa omaan palveluun sekä palveluiden suunnitteluun, kehittämiseen, toteutukseen ja arviointiin. Kun asiakkaat osallistuvat palveluiden kehittämiseen, saadaan laadukkaampia ja asiakkaiden tarpeita paremmin vastaavia palveluja.  Tutustu osallistumis- ja kehittämismahdollisuuksiin tästä linkistä.

Etsitkö jotain muuta lomaketta?

Customer service