Palaute
Anna palautetta palveluistamme
Kaikki palaute on meille tärkeää ja auttaa parantamaan palveluitamme oikeaan suuntaan.
Anna asiakaspalautteesi suoraan sille yksikölle, jota palaute koskee. Älä kirjoita palautteen yhteyteen nimiä, henkilötunnuksia tai muita salassa pidettäviä tietoja tietoturvasyistä. Palautelomakkeen kautta ei voi hoitaa henkilökohtaisia hoito- tai asiakassuhteeseen liittyviä asioita.
Palautelomakkeet on jaettu sivulle teemoittain. Jos et löydä sivulta etsimääsi yksikköä tai palvelua, voit jättää meille avoimen palautteen.
Terveys- ja kuntoutuspalvelut
Päivystysapu 116 117, yhteispäivystys, kiirevastaanotot, poliklinikat, osastot, vuodeosastot, kuntoutusosastot, ensihoito, hyvinvointiasemat, hammashoitolat, fysio- ja toimintaterapia, apuvälinelainaamot sekä muut terveys- ja kuntoutuspalvelut.
Palvelut työikäisille
Mielenterveys- ja päihdepalvelut, toiminnallinen kuntoutus, kuntouttavat asumispalvelut, sosiaalipalvelut, toimeentulotuki, Etelä-Karjalan Työvoiman palvelukeskukset, Toimari toimintakeskukset sekä työpajat.
Palvelut lapsille, nuorille, perheille ja opiskelijoille
Lasten- ja nuorten mielenterveyspalvelut, lasten ja nuorten talojen neuvonta ja palveluohjaus, kehitykselliset palvelut, lapsiperheiden sosiaalityö, tukisuhdetoiminta ja
lapsiperheiden kotipalvelu, lastenvalvojat, lastensuojelun palvelut, sosiaali- ja kriisipäivystys sekä turvakoti, neuvolapalvelut, koululaisten ja toisen asteen opiskelijoiden palvelut.
Palvelut iäkkäille ja hoivapalveluita tarvitseville
Iäkkäiden palveluohjaus ja palveluneuvonta, kotihoidon palvelut, iäkkäiden asumisyksiköt, iäkkäiden sosiaalityö, omaishoito ja perhehoito.
Vammaispalvelut
Vammaisten sosiaalityö, henkilökohtainen apu, asunnon muutostyöt, vaikeavammaisten matkat, tuettu asuminen, vammaispalvelujen perhehoito, palveluasuminen ja ympärivuorokautinen palveluasuminen, vammaisten tuettu työllistäminen ja muut vammaispalvelut.
Digitaaliset palvelut
Muun muassa eAsiointi, Omaolo, chat, sähköinen ajanvaraus, etävastaanotot.
Pelastustoimi
Palaute pelastustoimen toiminnasta, kuten palotarkastus ja valvonta, pelastustoiminta.
Anna ensihoitoon liittyvä palautteesi ylempää tältä sivulta löytyvän Terveys- ja kuntoutuspalvelut -kohdan palaute-linkistä.
Laboratorio- ja röntgenpalvelut
Jos haluat antaa palautetta laboratorio- tai kuvantamis- ja röntgenpalveluista siirry HUSin palautelomakkeelle.
Etkö löytänyt etsimääsi? Jätä meille avoin palaute.
Muistutus ja kantelu
Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaana sinulla on oikeus tehdä kirjallinen muistutus tai kantelu, jos olet tyytymätön palveluun, hoitoon tai kohteluun. Jos olet tyytymätön omaasi tai läheisesi hoitoon ja haluat viedä asiaa eteenpäin, noudata alla olevaa toimintaohjeen järjestystä.
Vaaratapahtumailmoitus
Jos epäilet, että asiakas- tai potilasturvallisuus on vaarantunut, tee vaaratapahtumailmoitus.
Palaute verkkosivujen toimivuudesta ja saavutettavuudesta
Tällä lomakkeella voit jättää palautetta vain Etelä-Karjalan hyvinvointialueen verkkosivujen toiminnasta. Palaute ohjautuu Etelä-Karjalan hyvinvointialueen viestintään.
Osallistu ja kehitä kanssamme
Asiakasosallisuudessa asiakkailla on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa omaan palveluun sekä palveluiden suunnitteluun, kehittämiseen, toteutukseen ja arviointiin. Kun asiakkaat osallistuvat palveluiden kehittämiseen, saadaan laadukkaampia ja asiakkaiden tarpeita paremmin vastaavia palveluja. Tutustu osallistumis- ja kehittämismahdollisuuksiin tästä linkistä.