• Etelä-Karjalan keskussairaalan edessä olevalle paikoitusalueelle uudet liikennejärjestelyt Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Toimipisteet » Hyvinvointiasemat » Lemin hyvinvointiasema

Lemin hyvinvointiasema

Hyvinvointiasemien toimipisteet ovat kaikkien eteläkarjalaisten käytössä,
riippumatta kotiosoitteesta ja ‑kunnasta.

Hyvinvointiasemien keskitetty puhelinpalvelu ma-pe klo 7–20 puh. 05 352 7260. Kiireettömissä asioissa voit jättää myös soittopyynnön klo 7–14 välillä. Päivystyksellisissä asioissa ota yhteys ensin päivystysapuun puh. 116 117 ja hätätilanteessa soita 112.

Hyvinvointiaseman aukioloajat:

maanantai – torstai 08:00 – 16:00

perjantai 08:00 – 15:00

Asiakaspalvelupiste avoinna maanantai-torstai 8.00-15.00, perjantaisin ja arkipyhien aattoina 8.00- 14.00 

Toukkalantie 3
54710 LEMI

Digitaaliset palvelumme

Tiesitkö, että eteläkarjalaisena voit hoitaa monia asioita kanssamme digitaalisesti 24/7, vuoden jokaisena päivänä?

Hyvinvointiasemilla on mahdollista asioida myös etävastaanotolla hoitajan tai fysioterapeutin kanssa.

Voit myös itse varata hoitajan etävastaanottoaikoja eAsioinnissa.

Ajanvaraus

Kiireellisissä ja kiireettömissä asioissa voit ottaa yhteyttä hyvinvointiasemien keskitettyyn palvelunumeroon 05 352 7260 ma-pe klo 7–20 ja muina aikoina päivystysapu puh. 116 117. Sinut ohjataan oikeaan paikkaan hoidon tarpeen mukaisesti.  Puhelimessa tehdyn arvioinnin perusteella saat esimerkiksi kotihoito-ohjeita tai ajan hoitajan, fysioterapeutin tai lääkärin vastaanotolle. Varattu aika voi olla myös puhelinaika tai etävastaanotto. Kiireettömissä asioissa voit jättää myös takaisinsoittopyynnön. Soitamme takaisin saman päivän aikana. 

Kirjautumalla Etelä-Karjalan hyvinvointialueen eAsiointipalveluun voit esimerkiksi varata aikoja ja katsoa omat laboratoriotuloksesi sekä viestiä turvallisesti ammattilaisen kanssa. Kirjautumiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. 

Vastaanottoajasta ja –paikasta lähetetään maksuton tekstiviestimuistutus edellisenä päivänä ennen varattua aikaa. Muistutusviesti tulee potilastietojärjestelmään merkittyyn matkapuhelinnumeroon, joten viesti voi tulla esim. lapsen huoltajalle. Muistutusviestiä ei lähetetä  päivystys- eikä Mallu-auton ajoista. Tekstiviestimuistutukseen luvan voit antaa aikaa varatessa. Muistutusviestin saapumatta jääminen ei ole peruste jättää hoitoaikaa käyttämättä. 

Keskitettyyn palvelunumeroon soittaminen ja jonottaminen on maksullista. Hinta riippuu soittajan puhelinliittymästä. Matkapuhelimesta maksu on keskimäärin 7–10 snt/min. 

Ajan peruminen

Voit perua ajan myös tekstiviestitse 24/7 lähettämällä viestin numeroon +358 45 739 590 38. Mainitse viestissä nimesi tai lapselle varatussa ajassa lapsen nimi, ja aika jonka haluat peruuttaa. Aika tulee perua 24 tuntia ennen varatun ajan alkua, jotta se katsotaan perutuksi. 

Peruuttamattomasta ja käyttämättä jätetystä palvelusta voidaan periä erillinen maksu. (Laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista 3 §).

Ilta‑, yö- ja viikonloppupäivystys

Kiireellisissä asioissa ota yhteyttä soittamalla numeroon 116 117. Sinut ohjataan oikeaan paikkaan hoidon tarpeen mukaisesti. Hätätilanteessa soita 112.

Yhteispäivystys toimii ympärivuorokautisesti Etelä-Karjalan keskussairaalan K-siiven 1. kerroksessa osoitteessa Kahilanniementie 2, Lappeenranta.

Linkki päivystysapu 116117 ja hoidon tarpeen arvion sivulle

Hyvinvointiaseman palvelut

Hyvinvointiaseman hallinto

Ylilääkäri Sami Raasakka puh. 040 651 1594 
Palvelupäällikkö Satu Simolin puh. 040 749 6247
Palveluesihenkilö Pirkko Tuominen puh. 0405213925

Customer service